آشنایی با درب اتوماتیک و انواع آن

آشنایی با انواع درب اتوماتیک و کاربرد آن

درب‌های اتوماتیک یکی از تجهیزاتی است که ساختمان سازها در طراحی ورودی ساختمان ها بکار می برند. به همین منظور دیگر نیازی به جابجایی(بالا و پایین) درب به صورت دستی نیست. به علاوه اینکه ظاهر شیک و زیبا را به ارمغان می آورد. نمونه‌ های مختلفی از انواع درب های شیشه ای اتوماتیک طراحی و تولید شده‌ است که با توجه به شکل و کارایی آن‌ها، و متناسب با شرایط کاربری مختلف (مسکونی، اداری و…) می توانید آن را تهیه کنید. مجموعه پیمان دُر اینجاست که بهترین کیفیت درب اتوماتیک را در انواع مختلف در دسترس شما عزیزان قرار دهد.  

درب اتوماتیک

1- درب های اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای به دلیل اینکه ظاهر شیک و زیبایی دارند به یکی از پر طرفدارترین درب های اتوماتیک در بازار تبدیل شده است. این نوع از درب‌ها به طور معمول برای عبور و مرور نفرات طراحی شده و عملكرد اتوماتیک آن‌ها سبب احساس رضایت در بین افراد می‌شود. تولیدکنندگان در طراحی این نوع از درب ها از شیشه و فریم‌های آلومینیومی استفاده کرده اند، که ظاهر زیبا و شیکی دارند. همین ظاهر شیک و زیبا، این امکان را فراهم می سازد که این نوع از درب ها را در فضاهای مختلف مانند مجتمع های اداری، برج های مسکونی، بیمارستان ها و… استفاده شوند. 

از دیگر ویژگی های بارز درب اتوماتیک شیشه ای، کاهش 65 درصدی انرژی گرمایشی و سرمایشی از طریق درزها می باشد. این امر سبب می شود که از اتلاف انرژی جلوگیری به عمل بیابد. چرا که تولیدکنندگان، درزگیرهای پلاستیکی را در درب های اتوماتیک شیشه ای بین فریم‌ها تعبیه کردند، به همین منظور هرگونه عبور هوا را غیرممکن می سازند. به علاوه اینکه، درزگیرها مانع نفوذ گرد و خاک، انواع حشرات به داخل اماكن می‌گردند که این امر سبب آرامش خاطر برای کاربران می گردد. تولیدکنندگان در طراحی درب های اتوماتیک شیشه ای از دستگیره بهره نمی برند، بنابراین امکان انتقال بیماری‌ها و آلودگی‌ها از این راه به صفر می رسد. از دیگر مزایای استفاده از درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک، می‌توان به سازگاری آن‌ها با هر نوع فضا، حداقل تولید صدای اضافی، کنترل تردد و عبور و مرور افراد و کاهش اتلاف انرژی اشاره کرد.

درب اتوماتیک

2- درب‌های اتوماتیک تلسکوپی

درب‌های اتوماتیک تلسکوپی نوعی دیگر از درب‌های اتوماتیک هستند که بیشتر در مکان هایی که عبور و مرور در آن زیاد است مورد استفاده قرار می گیرند. به همین منظور طراحان، استفاده از این نوع درب ها را در مراکز تجاری و تفریحی توصیه می کنند.

ویژگی مهمی که استفاده از درب اتوماتیک تلسکوپی را خاص تر می‌کند، استفاده این نوع از درب ها را برای حالت دائم باز یا بسته و یا ورود ممنوع است. ناگفته نماند که درب های اتوماتیک تلسکوپی از طریق اپراتور کنترل می شوند. به طوری که باز و بسته شدن درب ها به صورت زمان بندی شده می باشند. به همچنین این نوع از درب های اتوماتیک دارای چندین حسگر و سنسور پیشرفته هستند. که قابلیت تشخیص عبور و مرور عابران می باشد. به همین منظور مانع برخورد درب با عابرین می گردد. از این جهت امنیت عابرین را فراهم می کند.

درب اتوماتیک

3- درب های اتوماتیک کرکره ای

درب کرکره ای از پراستفاده ترین درب های اتوماتیک است، زیرا که این نوع از درب ها به نوعی ضد سرقت طراحی شده اند و توایدکنندگان برای استفاده در اماکن فروشگاهی آن را طراحی کردند. کرکرهٔ این درب‌ها دو نوع اتوماتیک و دستی است. کرکره دستی،همانطور که از نام آن پیداست برای بالا و پایین بردن آن به نیروی دست نیاز دارد.

از طرفی دیگر، درب‌های اتوماتیک به صورت خودکار و اتوماتیک به کمک نیروی موتور بالا و پایین می‌شود. این نوع از درب ها، با استفاده از ریموت کنترل بالا و پایین می شوند و کار با آن بسیار ساده است. از آنجاکه سازندگان این نوع از درب ها، از فلزات مختلفی استفاده کرده اند، به همین منظور این نوع از درب ها از استحکام و دوام بالایی برخوردار است، به همین دلیل برای استفاده در ساختمان های مسکونی، اداری، مجتمع های تجاری و فروشگاهی و… بسیار مناسب است.

یکی از ویژگی های بارز درب اتوماتیک کرکره ای زیبایی و شیکی آن است.

این موضوع زمانی خودش را نشان می دهد که آن را در کنار درب های کرکره ای دستی قیاس می کنیم. علاوه بر این، استفاده از این درب‌ها بسیار آسان است، به طوری که با ریموت کنترل از راه دور می توان آن را تحت کنترل خود در آورد. به علاوه این ها، به راحتی شستشو می شود. ناگفته نماند که این نوع از درب ها احتیاجی به روغن کاری ندارند.

ناگفته نماند، در زمان قطعی برق خیلی از مشتریان این نگرانی را دارند که آیا می شود از آن استفاده کرد؟ جواب مثبت است. به صورت دستی این امر امکان پذیر است. شما عزیزان می توانید از انواع مختلف درب های اتوماتیک مانند(شیشه ای،تلسکوپی،کرکره ای) برحسب مکان و کاربرد آن بهره ببرید. به علاوه این ها به دلیل شیکی درب های اتوماتیک در صورت استفاده، ظاهر ساختمان شما را زیباتر می کند.

درب اتوماتیک

در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات فنی و آگاهی بیشتر دارید، با متخصصان فنی و کارشناسان فروش مجموعه پیمان دُر ارتباط برقرار نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو