شیشه دوجداره رنگی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

شیشه دوجداره رنگی

یکی از انواع پرکاربرد شیشه ها، شیشه های دوجداره رنگی می باشد. در گذشته، در خانه های قدیمی، از شیشه های رنگی معمولی استفاده می کردند. اما امروزه، با پیشرفت در صنعت شیشه سازی، شیشه های دوجداره رنگی به وجود آمد. در واقع این نوع از شیشه ها، همانند شیشه های رنگی معمولی بوده، اما با این تفاوت که یک لایه به شیشه، اضافه شده است. و تبدیل به شیشه دوجداره رنگی شده است. مجموعه پیمان دُر همراه شما عزیزان است.  

شیشه دوجداره شفاف رنگی

شیشه دوجداره رنگی را بهتر بشناسید

شیشه های دوجداره رنگی تشکیل شده از یک لایه شیشه معمولی 5 میلی متری و یک لایه شیشه رنگی 5 میلی متری و اسپیسر یا فاصله انداز می باشد. اسپیسر از جنس فلز است، تولیدکنندگان در داخل اسپیسر(spacer)، مواد ضد رطوبت بکار برده اند. و همچنین با استفاده از دستگاه های مکنده هوا، تمام هوای داخل فضای بین دو شیشه را تخلیه می کنند و با چسب های مخصوص آن ها را به هم می چسبانند.

انواع شیشه دوجداره رنگی

1- شیشه معمولی:

تولیدکنندگان، این شیشه را در دو نوع شیشه معمولی و رنگی ساخته اند. که در آخرین مرحله ساخت، با استفاده از چسب های مخصوص، آنها را به هم می چسبانند. ناگفته نماند که، این نوع شیشه، از دو طرف آن فضای داخلی و خارجی قابل مشاهده است. کاربرد این نوع شیشه بیشتر در نمای داخلی ساختمان ها می باشد. 

2- شیشه رفلکس:

تولیدکنندگان صنعت شیشه سازی، برای ساخت شیشه دوجداره رفلکس، از دو شیشه معمولی(بی رنگ) و رنگی 5 میلی متری استفاده می کنند. تولید کنندگان، به دلیل اینکه در یک سمت شیشه آینه بکار برده اند، فضای داخلی ساختمان را نمی توان مشاهده کرد. و در حقیقت بازتاب نور(reflex) رخ می دهد. این ویژگی خاص این نوع از شیشه هاست. کاربرد شیشه های رفلکس، در مراکز امنیتی، نظامی و هر مکانی که نباید افراد داخل ساختمان را مشاهده کنند، بسیار فراوان است.  

کاربرد این نوع شیشه در مصارف گوناگون

  •  پنجره های تک جداره و دوجداره ساختمان ها و برج های مسکونی
  •  پنجره های شیشه ای مراکز پژوهشی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی
  •  آکواریوم ماهی
  •  پارتیشن های اداری شیشه ای 

شیشه

حال نوبت به بررسی انواع شیشه های دوجداره می‌رسد

شیشه دوجداره رنگی لمینت

در ساخت شیشه های محافظ بالکن، می توان از شیشه لمینت، به جای شیشه معمولی استفاده کرد. علاوه بر این، برای ست کردن با دکوراسیون داخل ساختمان بسیار مناسب است. ناگفته نماند این نوع شیشه، بسیار محکم تر از شیشه های معمولی است. و مقاومت بالایی در برابر ضربه از خود نشان می دهد.

شیشه دکوراتیو(تزئینی)

تولید شیشه های دکوراتیو و تزئینی، به این صورت است که تولیدکنندگان، با چاپ مواد رنگی مخصوص بر روی شیشه، شیشه های دوجداره رنگی دکوراتیو را تولید می کنند. این نوع شیشه در بین افراد بسیار محبوب است. با پیشرفت روز افزون صنعت ساخت و ساز، شیشه دکوراتیو بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع شیشه می تواند به زیبایی و شیکی ساختمان ها و برج های مسکونی کمک کند. 

شیشه دوجداره

شیشه دودی

تولیدکنندگان صنعت شیشه سازی، شیشه دودی را به دو صورت دودی روشن و تیره تولید می کنند. ناگفته نماند که این نوع از شیشه ها، در بین مهندسان معمار و طراحان دکوراسیون داخلی بسیار محبوب است. 

شیشه طرح دار

تولید کنندگان، با استفاده از دستگاه چاپ، شیشه های طرح دار رنگی را می سازند. و همچنین برای تولید شیشه های دوجداره مات از دستگاه سندبلاست بهره می برند. شیشه طرح دار به عنوان کاربردهای تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد. برای حک کردن طرح های مورد نظر می توان از اسید های مخصوص و برخی از دستگاه ها مانند کاتر پلاتر استفاده کرد. ناگفته نماند که می توان طرح های متنوعی با رنگ بندی های گوناگون روی شیشه حکاکی کرد. 

شیشه رنگی

شیشه هوشمند 

تولیدکنندگان، با بکارگیری از مواد خاص و تکنولوژی های پیشرفته، می توانید با فشردن دکمه ریموت کنترل، رنگ شیشه را از حالت شفاف به مات یا برعکس تغییر بدهید. ناگفته نماند که شیشه های هوشمند در بازار ایران هنوز به اندازه کافی شناخته نشده. اما به طور قطع در سال های آینده افراد از شیشه های هوشمند استقبال بسیار زیادی خواهند کرد. کاربرد این نوع از شیشه ها، بیشتر در شرکت ها و مراکز اداری می باشد. در بازار به این نوع شیشه ها، شیشه های اسمارت و یا هوشمند نیز می گویند. در مواقعی که قصد دارید، جلسه ای در شرکت تنظیم کنید و می خواهید که در معرض دیگران قرار نگیرید، استفاده از شیشه های هوشمند بسیار مناسب است.

و یا اینکه می خواهید مقدار نور ورودی به ساختمان را تنظیم کنید، براحتی می توانید با چند تا کلیک ریموت این کار را انجام دهید. ناگفته نماند که در کشور های اروپایی از این نوع شیشه بیشتر استفاده می شود. ولی در سال های گذشته به لطف تولیدکنندگان و طراحان کشورمان ایران، استفاده از این شیشه گسترده خواهد شد.   

شیشه دیوارپوش

برای تولید و نصب شیشه دیوارپوش، باید اندازه های ضخیم را در نظر گرفت. به طور مثال برای اجرای نصب این نوع شیشه به اندازه 350 * 400، ضخامت حداقل 15 میلی متر مناسب است.

در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات فنی و آگاهی بیشتر دارید، با متخصصان فنی و کارشناسان فروش مجموعه پیمان دُر ارتباط برقرار نمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو