بررسی تفاوت کرکره برقی و دستی

بررسی تفاوت کرکره ها برقی و دستی

در گذشته، مردم از کرکره های دستی برای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها استفاده می‌کردند. که به طور قطع عاری از عیب نبودند. اما با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی‌، با ساخت کرکره های برقی این امکان فراهم شد که کاربران به راحتی بتوانند کرکره‌ را با فشردن چند کلیک ریموت کنترل، آن را باز و بسته کنند. این امر مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. در ادامه تفاوت‌های کرکره‌های برقی و دستی را بررسی می‌کنیم. مجموعه پیمان دُر شما عزیزان را به خواندن این مطلب آموزشی دعوت می‌نماید. 

کرکره برقی و دستی

تفاوت کرکره برقی با کرکره دستی

استفاده از کرکره های دستی آرامش و امنیت بالا را فراهم نمی کند. بلکه شما مجبور هستید با نیروی دست عمل باز و بسته کردن را انجام بدهید. که این امر در دراز مدت باعث آسیب های جدی و حتی برگشت ناپذیر بر روی کمر و دست هایتان می‌شود. اما همانطور که در متن بالا گفتیم، باز و بسته کردن کرکره‌های برقی فقط با کلیک دکمه صورت می گیرد. مزیت بعدی کرکره‌های برقی این است که نمای بیش از حد زیبا و مدرن را خلق می کنند. یکی دیگر از مزایای کرکره برقی این است که فضای بسیار کمی را اِشغال می کند. به دلیل طراحی ویژه کرکره‌های برقی،  

ویژگی های کرکره برقی 

کرکره‌های برقی ویژگی‌های مختلفی دارند، در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. 

1- متناسب با ارگونومیک بدن انسان

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، برای باز و بسته کردن درب های قدیمی می بایست از نیروی دست استفاده کنید، که در دراز مدت باعث آسیب های غیر قابل بازگشت می شود. ولی در کرکره های برقی با ریموت کنترل از راه دور می توان آن را تحت کنترل خود درآورد. به همین منظور با این کار، راحتی و آرامش را برای خودتان به ارمغان بیاورید.  

2- بی سر و صدا

به دلیل استفاده از آلومینیوم در کرکره های برقی و موتور های مخصوص، این محصول کم نظیر را بی سر و صدا کرده. به طوری که موقع استفاده شما متوجه صدای اضافی نمی شوید.

به همین منظور این نوع از کرکره برای استفاده در مراکز بزرگ تفریحی و فروشگاه ها و به طور کلی هر جایی که به باز و بسته شدن های متعدد نیاز دارد، بسیار مناسب است.

تفاوت کرکره دستی و برقی

3- راحتی در استفاده

استفاده از این نوع کرکره ها بسیار راحت است. به طوری که با فشردن کلیک بر روی ریموت کنترل از راه دور می توانید درب را کترل نمایید. خوبی این تکنولوژی این است که هر سنی می تواند از آن استفاده کند. و هیچ محدودیتی ندارد. از سنین نوجوانی تا افراد مسن می توانند از این نوع کرکره استفاده کنند. 

4- صرفه اقتصادی بالا 

این نوع از کرکره ها نسبت به کرکره های دستی صرفه اقتصادی بالا دارد. علاوه بر این هزینه نگهداری بسیار پایینی دارد. و فقط کافیست با روغن کاری سالانه و سرویس و چکاپ های لازم، می توانید با خیال راحت از آن حداکثر بهره را ببرید. 

5-سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف

می توان گفت که تقریبا این نوع از کرکره ها با هر شرایط آب و هوایی سازگار است. به طور مثال در برابر نور خورشید، طوفان، هوای سرد، هوای گرم و… مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد. می دانیم که تابش مستقیم نور خورشید به اشیا در دراز مدت موجب پوسیدگی و از بین رفتن وسایل می شود. ولی می توانیم با استفاده از پنجره های کرکره ای از این اتفاق ها جلوگیری کنیم. ناگفته نماند که در برابر ضربه نیز بسیار مقاوم است. علاوه بر این ها، این نوع از کرکره ها به برق اصطراری مجهز است. در صورتی که به هر دلیلی برق ساختمان قطع شد، برق اصطراری درب فعال می شود. و فعالیتش را از سر شروع می کند. 

کرکره دستی

معایب کرکره برقی چیست؟

 افرادی که از این نوع کرکره ها استفاده کردند، تا الان متوجه مشکلات رایج آن شده اند. به طور مثال به خرابی موتور بالابر، اشکال در سیستم برق رسانی، خرابی ریموت کنترل، و یا اشکال در برد و مشکلات دیگر اشاره کرد.این بدین معنی نیست که این محصول از کیفیت پایینی برخوردار است. بلکه مقاومت بالایی دارد. ولی طبیعی است بعد از مدتی مشکل پیدا کند. به هر حال شما هیچ محصولی را پیدا نمی کنید که خراب نشود.

کرکره دستی

در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات فنی و آگاهی بیشتر دارید، با متخصصان فنی و کارشناسان فروش مجموعه پیمان دُر ارتباط برقرار نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو